سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابی درباره «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

کتاب «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» کاری از پژوهشکده مطالعات بسیج و تالیف جمعی از محققین منتشر خواهد شد.
کتابی درباره «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج به نقل از بسیج رسانه، غلامرضا محمدی مولف کتاب «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» به تالیف این کتاب اشاره کرد و گفت: در حدود یک سال و نیم پیش در ستاد فرمانده نیروی مقاومت بسیج به نقش بسیج در امنیت ملی اشاره شد، البته کارهایی پیش از این صورت گرفته بود، ولی آنها کارهایی بودند که خیلی به محتوا نپرداخته بودند، از همین رو به ما ابلاغ شد تا کاری در این زمینه انجام دهیم که متولی آن هم دفتر ارتباطات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفتر نظامی رهبر انقلاب بود؛ یعنی نظارت و کاربری این پروژه را برعهده داشتند.

وی افزود: کار تالیف را در پنج فصل با حضور سه پژوهشگر شروع کردیم در فصل اول آن به کلیات پرداختیم و تعاریفی در مورد امنیت و امنیت ملی ارائه کرده و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های آن را خارج از موضوع بسیج بررسی کردیم. سعی کردیم در این فصل کمتر از منابع خارجی استفاده کنیم و اگر جایی هم استفاده کردیم به منظور بیان تعارض و اختلاف بوده وگرنه تمام کاری که در فصل اول انجام دادیم این بود که به منابع بومی و داخلی خود اتکا کنیم.

محمدی اضافه کرد: در فصل دوم این کتاب به بیان مفهوم نقش بسیج در امنیت ملی از نگاه رهبر انقلاب پرداختیم و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های آن از منظر ایشان را شرح دادیم. با توجه به توصیه‌های رهبری در دو سه سال اخیر در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و با توجه به اینکه کار اساسی به آن معنی در این خصوص وجود نداشت، در این کتاب به نقش بسیج در امنیت ملی از منظر رهبر انقلاب در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداختیم.

وی گفت: کتاب هم‌اکنون آماده انتشار است و در مرحله طراحی جلد قرار دارد، البته در طراحی جلد سعی می‌شود تا شاخصه‌هایی چون امنیت ملی، بسیج، بیانات رهبر انقلاب و مباحث مرتبط در این حوزه لحاظ شود. از آنجایی که پژوهشکده مطالعات بسیج امتیاز نشر دارد، این کتاب را منتشر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش کتاب «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در 5 فصل با عنوان‌های کلیات (غلامرضا محمدی)، نقش بسیج در امنیت ملی در دیدگاه رهبر انقلاب - نگاه کلی - (غلامرضا محمدی)، نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب در عرصه اقتصادی (مهدی احمدی)، نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب در عرصه اجتماعی (هادی عبدالملکی) و نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب در عرصه فرهنگی (عبدالله عمید) منتشر خواهد شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ