سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فوری: بزرگترین زلزله ی 40سال اخیر ایران دبی را به تعطیلی کشاند

زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر حوالی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را تکان داد. این زلزله در عمق 18 کیلومتری زمین روی داده است/ زلزله امروز سراوان در کشورهای کویت، قطر، عمان، امارات و عربستان سعودی احساس شده است. در برخی شهرها از جمله فجیره و دبی نیز ساختمان ها تخلیه شده و مردم در خیابانها به سر می برند به گونه ای که شهر دبی تقریبا به حالت نیمه تعطیل تبدیل شده است.

 

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه پنج تیم ارزیاب از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

محل دقیق زمین لرزه

برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید


مظفر در عین حال اظهار کرد که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.

وی همچنین اظهار کرد که از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی حاصل نشده است.


وقوع بزرگترین زمین‌لرزه 40 سال اخیر در کشور

معاون پژوهشگاه زلزله شناسی کشور نیز گفت: قدرت دقیق زمین لرزه 7.6 ریشتر بوده است.

زارع در ادامه افزود: در 40 سال اخیر زلزله بالای 7.5 ریشتر نداشتیم و زمین لرزه سراوان بزرگترین زلزله کشور در 40 سال گذشته بوده است. 
 
گفتنی است ارتباطات مخابراتی منطقه سراوان که کانون زلزله است قطع شده است.
 
نیروگاه اتمی بوشهر در زلزله آسیبی ندیده است

شبکه تلوزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از مقامات شرکت روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که زلزله امروز سیستان و بلوچستان تاثیری بر نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است و هیچ زیانی به آن وارد نشده است.

اعزام تیم‌های واکنش سریع هلال احمر به سراوان

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به زلزله اخیر در سراوان گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر به سراوان اعزام شدند.

وی ادامه داد: تمی‌های واکنش سریع شهر‌های خاش ، سوران و زاهدان به سراوان اعزام شده‌اند.

رسول راشکی افزود:از شهرستان‌ سوران به دلیل مجاورت با محل وقوع زلزله از هر کدام دو تیم به منطقه گسیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: سه تیم واکنش سریع این جمعیت نیز از زاهدان دقایقی پیش به منطقه سراوان اعزام شده‌اند.

شبکه « العربیه» در خبری فوری گزارش داد زلزله‌ای به قدرت 7.8 درجه ریشتر شرق ایران را لرزاند شدت این زمین لرزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز  احساس شده است.  در کویت، امارات، بحرین و مناطق شرقی عربستان از جمله «دمام، دوحه،کویت، منامه،دوبی،ابوظبی» این زمین لرزه احساس شده است.شبکه العربیه گزارش داد که برای حفظ سلامت جان کارکنان این شبکه ساختمان مجموعه mbc تخلیه شده است.  بخش‌های از هند و ساکنان جنوب پاکستان در حیدر آباد و کویته نیز این زمین لرزه را احساس کرده اند.بر اساس گزارش اولیه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه 7.5 ریشتری در ساعت 15:14:17 و در عمق 18 کیلومتری زمین در 28.04 شمالی و 62.03 شرقی رخ داده است. زمین‌لرزه مذکور در 81 کیلومتری سراوان، سیستان و بلوچستان، 83 کیلومتری خاش، سیستان و بلوچستان، 85 کیلومتری سوران، سیستان و بلوچستان و 1314 کیلومتری شهر تهران بوده است./مشرق


اورژانس کشور تلفات زلزله سیستان و بلوچستان را کم پیش‌بینی کرد

محمدسرور معاون اورژانس کشور، گفت: زلزله 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود


زلزله شرق ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد



شبکه « العربیه» در خبری فوری گزارش داد زلزله‌ای به قدرت 7.8 درجه ریشتر شرق ایران را لرزاند شدت این زمین لرزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز  احساس شده است. 

در کویت، امارات، بحرین و مناطق شرقی عربستان از جمله «دمام، دوحه،کویت، منامه،دوبی،ابوظبی» این زمین لرزه احساس شده است.شبکه العربیه گزارش داد که برای حفظ سلامت جان کارکنان این شبکه ساختمان مجموعه mbc تخلیه شده است. 

بخش‌های از هند و ساکنان جنوب پاکستان در حیدر آباد و کویته نیز این زمین لرزه را احساس کرده اند.

بر اساس گزارش اولیه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه 7.5 ریشتری در ساعت 15:14:17 و در عمق 18 کیلومتری زمین در 28.04 شمالی و 62.03 شرقی رخ داده است. زمین‌لرزه مذکور در 81 کیلومتری سراوان، سیستان و بلوچستان، 83 کیلومتری خاش، سیستان و بلوچستان، 85 کیلومتری سوران، سیستان و بلوچستان و 1314 کیلومتری شهر تهران بوده است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ