سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لی پوش دسته 85 کیلوگرم ایران:

تا روزی که زنده‌ام به این فکر می‌کنم چرا وزنه از پشت سرم رها شد

بسیج پرس - ملی پوش دسته 85 کیلوگرم ایران گفت تا آخر عمر به این فکر خواهد کرد که چطور وزنه 218 کیلوگرم از پشت سرش به پایین رها شد تا طلای وی تبدیل به نقره شود.



تا روزی که زنده‌ام به این فکر می‌کنم چرا وزنه از پشت سرم رها شد

به گزارش بسیج پرس؛ ملی پوش نقره ای جهان که بعد از سه روز ناکامی کاروان ایران از کسب مدال و امتیازهای مورد نیاز برای تیم ملی وزنه برداری ایران دردسته 85 کیلوگرم یک نشان برنز در حرکت یکضرب و  دو نشان نقره در دوضرب و مجموع کسب کرد درخصوص اینکه چطور شد درحالی که می توانست سومین مدال طلای جهانی را از آن خود کند، اما آن را از دست داد، گفت: خودم هم به همین موضوع فکر می کنم که چرا وزنه ای که به آن سبکی روی دستم جمع و جور شد و با قدرت آن را قیچی کردم به یکباره از پشت سرم رها شد و نتوانستم آن را کنترل کنم؟

وی ادامه داد: من در یکضرب خیلی از وزنه ای که زدم راضی نبودم اما حقیقتا در دوضرب حمله ای که به رکورد دنیا داشتم با برنامه ریزی بود و خودتان دیدید که وزنه خیلی روی دستم سبک بود. فکر می کنم تا آخر عمرم این اتفاق درخاطرم جاودانه شود که چرا وزنه ای که حکم طلایی شدن را برایم داشت اینگونه از پشت سرم در یک لحظه رها شد و همه چیز را برباد داد. البته حتما خواست خدا بوده که امسال طلا به من نرسید و قسمت وزنه بردار روس شد.

نایب قهرمان وزنه برداری جهان افزود: وزنه 214 کیلویی بهترین وزنه ای بود که در طول این سال‌ها به عنوان اولین حرکت مسابقه ای ام در دوضرب  انتخاب کردم چون می دانستم آماده ام و مطمئن بودم که می‌توانم نه تنها این وزنه بلکه بیش از این را نیز مهار کنم اما همانطوری که گفتم حتما خواست خدا بود که طلا قسمتم نشد. من می توانستم همه را جا بگذارم. در هر حال من با دو زنه در حرکت یکضرب و دوضرب به مدال نقره رسیدم. اما وزنه بردار روس با شش حرکت طلایی شد. هرچه بود جهانی آمریکا برایم تمام شد و از حالا به فکر المپیکم و کسب بهترین مدال در این دوره از بازی ها.

رستمی درخصوص اتفاقات تلخ اخیر تیم ملی، گفت: حقیقتا برای کیانوش رستمی هیچ وقت و در هیچ مسابقه ای استرس معنی نداشت. اما این بار و امسال آنقدر اتفاقات و حوادث عجیب و غریب برای کاروان وزنه برداری ایران قبل و همزمان با برگزاری مسابقات رخ داد. آسیب‌دیدگی بهداد و سعید محمدپور یا بحث بازنشستگی سهراب مرادی را اگر به عدم نتیجه گیری وزنه برداران  ملی پوش که در آمریکا روی تخته رفتند اضافه کنیم خواهیم دید که شرایط خیلی شرایط ایده الی نبود. اما من تمام تمرکزم را جمع کردم تا با کسب این مدال به تیم ملی وزنه برداری ایران روحیه ای دوباره بدهم تا ان‌شالله بقیه بچه ها هم بعد از من موفق و با صلابت روی تخته بروند.

رستمی در خاتمه بابیان این مطلب که المپیک و کسب بهترین نتیجه در این رویداد بزرگ هدف نهایی او خواهد بود یادآور شد: اگر چه نتوانستم در آمریکا طلایی شوم اما ازحالا برای المپیک برنامه ریزی دقیقی خواهم داشت تا با تمرین و ممارست بیشتر در بازی های ریو صاحب بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال بازی های المپیک شوم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

واکنش بازیکن ایرانی به قرار گرفتنش در میان سه فوتسالیست برتر آسیا/ نفت عراق عامل درخشش صفری است

 


بسیج پرس - بازیکن ایرانی تیم فوتسال نفت عراق که کاندیدای کسب عنوان بهترین فوتسالیست سال آسیا شده است، از اینکه نامش در بین سه گزینه نهایی قرار گرفته، ابراز خوشحالی کرد و گفت: این موضوع برایم معنای زیادی دارد.



واکنش بازیکن ایرانی به قرار گرفتنش در میان سه فوتسالیست برتر آسیا/ نفت عراق عامل درخشش صفری است

به گزارش بسیج پرس؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی نامزدهای بهترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا در سال 2015 را اعلام کرد که در بخش بهترین بازیکن فوتسال آسیا نام وحید شمسایی، علی اصغر حسن‌زاده و محمد صفری سه بازیکن ایرانی قرار داشت.

صفری که در جام باشگاه‌های آسیا با تیم نفت عراق عملکرد خوبی داشت و یکی از گزینه‌های آقای گلی در جام باشگاه‌ها بود، با ابراز خوشحالی از قرار گرفتن نامش در میان کاندیدای بهترین فوتسالیست سال آسیا گفت: این موضوع معنای زیاد و مهمی برایم دارد و نام مرا در میان بهترین‌ بازیکنان آسیا قرار می‌دهد. قطعا دلیل اصلی آن دو فصل بازی در تیم نفت عراق و درخشش در این تیم است که من این فرصت را داشتم تا زیر نظر «قدیر» سرمربی تیم کار کنم. او مرا از نظر بدنی و روحی در شرایط مناسبی قرار داد.

وی افزود: همچنین «عباس» دیگر مربی‌ام سهم زیادی در این موفقیت من داشته است تا جایی که باعث شد به تیم ملی ایران هم دعوت شوم. در نهایت باید از هواداران عراقی تشکر کنم که از من حمایت کردند و باعث شدند تا اعتماد به نفسم بالا برود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

ستارگان رئال در امارات به میدان می‌روند/ مارادونا هم دعوت شد


تیم ستارگان فوتبال رئال مادرید که تعدادی از بازیکنان آن چند ماه قبل به ایران سفر کردند، برای انجام یک بازی به امارات دعوت شده است.



ستارگان رئال در امارات به میدان می‌روند/ مارادونا هم دعوت شد

به گزارش بسیج پرس؛ قرار است ستارگان پیشین تیم فوتبال رئال مادرید متشکل از روبرتو کارلوس، میشائیل سالگادو، فرناندو هیرو، مایکل له‌له و جمع دیگری از ستارگان پیشین فوتبال دنیا روز چهارم دسامبر (13 آذرماه) در دیداری دوستانه به مصاف تیم ستارگان فوتبال کشورهای عربی بروند.

باشگاه «بنی یاس» امارات که برگزاری این مسابقه را بر عهده دارد،  برای این دیدار از بازیکنان پیشین کشورهای مصر، تونس، عربستان و امارات دعوت کرده است. آنها همچنین از دیگو مارادونا دعوت کرده‌اند که برای این بازی به امارات برود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید:

باید برنده می‌شدیم/ رد و بدل شدن 7 گل که شگفتی نیست


بسیج پرس - سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اعتراف می‌کند مقابل شاختار دونتسک، شاگردانش مستحق برد بودند هر چند که تمرکز کافی نداشتند.



باید برنده می‌شدیم/ رد و بدل شدن 7 گل که شگفتی نیست

به گزارش بسیج پرس؛ شب گذشته رئالی‌ها در دور پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 4 بر 3 از سد شاختار دونتسک عبور کردند.

رافائل بنیتس بعد از غلبه بر تیم اوکراینی اظهارداشت:نتیجه باید برد می‌بود که همینطور نیز شد. در بیشتر زمان بازی فوتبال خوبی انجام دادیم و بر حریف کاملا برتری داشتیم. البته گاه و بیگاه اشتباهاتی هم مرتکب شدیم که همین بازی را پرهیجان‌تر کرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید تمرکز لازم را نداشتیم که همین برای ما در برخی مواقع دردسر ایجاد کرد.

بنیتس که بعد از باخت 4 بر صفر ابتدای هفته در ا‌ل‌کلاسیکو از بارسلونا، به شدت آماج حملات و انتقادات رسانه‌ها و هواداران قرارداشت، افزود: مهم این بود که 3 امتیاز بازی را گرفتیم و بعد جایگاه خود را در صدر جدول گروه، تثبیت کردیم. در چنین بازی خارج از خانه‌ای به حریفی قدرتمند 4 گل زدیم. از این بابت باید تیمم را تمجید کنم.

وی همچنین عنوان کرد: در چنین بازی که 2 تیم کاملا هجومی و قدرتمند حضور داشتند، رد و بدل شدن این تعداد گل، شگفتی خاصی نیست.

در این مسابقه رونالدو 18 و 70، کارواخال 52 ، مودریچ برای رئال گل زدند. میزبان اوکراینی نیز توسط تکسیرا 77و 88 دنتینو 83 گلزنی کردند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

می‌خواهم در سایپا از فوتبال خداحافظی کنم/ مقابل استقلال برای تساوی بازی نمی‌کنیم

بسیج پرس - هافبک تیم فوتبال سایپا گفت: نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم اما هدفم این است که با پیراهن سایپا از فوتبال خداحافظی کنم.



می‌خواهم در سایپا از فوتبال خداحافظی کنم/ مقابل استقلال برای تساوی بازی نمی‌کنیم

به گزارش بسیج پرس؛ روزبه شاه‌علیدوست هافبک تیم فوتبال سایپا، در خصوص شرایط فعلی تیم سایپا و دیدار این تیم برابر استقلال در هفته سیزهم گفت: ما در این چند هفته به غیر از بازی با تراکتورسازی در جام حذفی، شرایط خوبی را تجربه کردیم. در حال حاضر هم روی بازی با استقلال تمرکز داریم و تمام تلاش ما این است که امتیاز بگیریم. ما جزو تیم‌های بالانشین هستیم و نباید اجازه دهیم فاصله‌مان با استقلال در جدول زیاد شود.

وی ادامه داد: بازی سختی در پیش داریم. جلالی در مورد این بازی با ما صحبت کرده و هدف‌مان این است که یک بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دهیم. الان شرایط جدول طوری است که مساوی در این مسابقه به سود دیگر حریفان می‌شود. ما برای مساوی بازی نمی‌کنیم و می‌خواهیم سه امتیاز دیدار برابر استقلال را بگیریم.

شاه‌علیدوست در مورد اینکه کدام تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر امسال محسوب می‌شود، تصریح کرد: واقعاً نمی‌توان در این مورد چیزی را پیش‌بینی کرد. در سال‌های گذشته بعضی از تیم‌ها بودند که می‌شد از آنها به عنوان شانس مسلم قهرمانی نام برد، مثل سپاهان که در زمان قلعه‌نویی مهره‌های زیادی داشت. در حال حاضر اما بازیکنان در تیم‌های مختلف پخش شده‌اند و نمی‌توانم یک تیم را نام ببرم.

هافبک سایپا که سابقه 10سال حضور در این تیم دارد، در مورد احتمال خداحافظی‌اش با پیراهن این تیم گفت: فکر می‌کنم ابراهیم صادقی می‌تواند یک الگوی قابل دسترس برای بازیکنان سایپا باشد. من از رده نوجوانان برای این تیم بازی کرده‌ام و به نوعی سایپا را خانه خودم می‌دانم. نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، اما هدفم این است که با پیراهن سایپا از فوتبال خداحافظی کنم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

از بیانات مقام معظم رهبری:

بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این

انقلاب است. این هم یکی از آن چیزهایی است که امام بزرگوار ما با دید

الهی خود، با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود، برای کشور و

ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کتابی درباره «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

کتاب «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» کاری از پژوهشکده مطالعات بسیج و تالیف جمعی از محققین منتشر خواهد شد.
کتابی درباره «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج به نقل از بسیج رسانه، غلامرضا محمدی مولف کتاب «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» به تالیف این کتاب اشاره کرد و گفت: در حدود یک سال و نیم پیش در ستاد فرمانده نیروی مقاومت بسیج به نقش بسیج در امنیت ملی اشاره شد، البته کارهایی پیش از این صورت گرفته بود، ولی آنها کارهایی بودند که خیلی به محتوا نپرداخته بودند، از همین رو به ما ابلاغ شد تا کاری در این زمینه انجام دهیم که متولی آن هم دفتر ارتباطات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفتر نظامی رهبر انقلاب بود؛ یعنی نظارت و کاربری این پروژه را برعهده داشتند.

وی افزود: کار تالیف را در پنج فصل با حضور سه پژوهشگر شروع کردیم در فصل اول آن به کلیات پرداختیم و تعاریفی در مورد امنیت و امنیت ملی ارائه کرده و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های آن را خارج از موضوع بسیج بررسی کردیم. سعی کردیم در این فصل کمتر از منابع خارجی استفاده کنیم و اگر جایی هم استفاده کردیم به منظور بیان تعارض و اختلاف بوده وگرنه تمام کاری که در فصل اول انجام دادیم این بود که به منابع بومی و داخلی خود اتکا کنیم.

محمدی اضافه کرد: در فصل دوم این کتاب به بیان مفهوم نقش بسیج در امنیت ملی از نگاه رهبر انقلاب پرداختیم و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های آن از منظر ایشان را شرح دادیم. با توجه به توصیه‌های رهبری در دو سه سال اخیر در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و با توجه به اینکه کار اساسی به آن معنی در این خصوص وجود نداشت، در این کتاب به نقش بسیج در امنیت ملی از منظر رهبر انقلاب در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداختیم.

وی گفت: کتاب هم‌اکنون آماده انتشار است و در مرحله طراحی جلد قرار دارد، البته در طراحی جلد سعی می‌شود تا شاخصه‌هایی چون امنیت ملی، بسیج، بیانات رهبر انقلاب و مباحث مرتبط در این حوزه لحاظ شود. از آنجایی که پژوهشکده مطالعات بسیج امتیاز نشر دارد، این کتاب را منتشر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش کتاب «نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در 5 فصل با عنوان‌های کلیات (غلامرضا محمدی)، نقش بسیج در امنیت ملی در دیدگاه رهبر انقلاب - نگاه کلی - (غلامرضا محمدی)، نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب در عرصه اقتصادی (مهدی احمدی)، نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب در عرصه اجتماعی (هادی عبدالملکی) و نقش بسیج در امنیت ملی از دیدگاه رهبر انقلاب در عرصه فرهنگی (عبدالله عمید) منتشر خواهد شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

فکر بسیجی از دیدگاه رهبر انقلاب

سیاست > رهبری - دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، اینفوگرافیکی از فرهنگ بسیج در دیدگاه رهبر انقلاب منتشر کرد.
در این اینفوگرافیک به نقل از رهبر معظم انقلاب در 6 آذر 90 درباره فرهنگ بسیجی آمده است: فرهنگ بسیجی یعنی آن مجموعه‌ی معرفتها و روشها و منشهائی که میتواند مجموعه‌های عظیمی را در ملت به وجود بیاورد که تضمین کننده‌ی حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشند. این یک تفکر است.
این اینفوگرافیک را اینجا ببینید.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

خواص نارنگی و پوست آن چیست؟

نارنگی, این میوه ی پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد


برخی از خواص نارنگی عبارتند از:

1- منبع غنی ویتامین C است.

2- منبع غنی بتاکاروتن است.

3- برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

4- به اعتقاد برخی، به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش، می‌تواند در درمان سیفلیس موثر باشد.

5- دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است.


نارنگی، برای درمان بیماری‌‌های زیر مفید است:

• چاقی
• برونشیت
• التهاب ریه
• آسم
• زکام
• فشارخون بالا
• بیماری‌های مختلف پوستی

 

آیا پوست نارنگی هم خاصیت دارد؟!


* محققان ادعا می کنند که جویدن پوست نارنگی کلسترول مضر را کاهش می دهد و اثر آن همانند داروهای شیمیایی است که البته عوارض آن را ندارد.

* آنزیم های موجود در سلول های سرطانی از طریق ترکیبی به نام Q40 موجود در پوست نارنگی از بین می رود.

* میزان آنتی اکسیدان در پوست این میوه 20برابر بیشتر از آب آن است.

* از بیماری قلبی پیشگیری می کند.

* ناراحتی های عصبی، افسردگی، استرس و اختلالات مربوط به خواب را برطرف می کند.

* بیشتر اختلالات گوارشی را می توان با استفاده از پوست نارنگی برطرف کرد.

* مصرف آن برای جذب غذا مفید است. نفخ و حالت تهوع را برطرف می کند. با تحریک سیستم لنفاوی، به دفع مایعات اضافه کمک و با چاقی مفرط نیز مقابله می کند.

* از پوست سبزرنگ این میوه برای درمان فشارخون پایین و التهاب استفاده می شود.

* بر اساس طب چینی، پوست نارنگی اختلالات طحال و ریه را برطرف می کند.

* پوست نارنگی را پس از شستن در فر یا زیر نور خورشید خشک کنید و به شکل پودر در بیاورید. این پودر را می توان روی تمامی غذاها از جمله خورشت، سوپ، برنج، چای، مرغ و... اضافه کرد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ